tisdag 18 september 2007

Dumma Fredrik och Annika!

Idag blev det inte så mycket tid för bloggskrivning:

Först gjorde Fredrik Reinfeldt och Annika Lantz att jag hamnade i Piteå istället för i Glommers när jag hade varit på reportage i Umeå. Fråga inget, ni kommer ialla fall inte att förstå!

Sen ringde en kompis och berättade en självupplevd historia som jag gärna fick berätta på bloggen ("fast säg inte att det var jag som sa det"). Jag avstår men uppmanar starkt Arlanda Express att göra det enklare att förstå hur man låser dörren till toaletten.

Därefter var Maja och jag nere i pannrummet och eldade briketter och fantiserade om hur eldarna på Atlantångarna hade haft det.

Och så var det dags för nypremiären av Desperate Housewifes.

Men snön har i alla fall smält, temperaturen har stigit till sexton grader från gårdagens nära noll-upplevelse och grodorna på skogsstigen är extremt slöa och måste bäras bort för att inte bli krossade av alla framrusande älgar och björnar.

Så mycket mer har jag inte ork att skriva i kväll. Tills vidare kan ni istället se på en länk till en av alla dessa fantastiska kulturbärare med rötterna i Glommersträsk, nämligen dokumentärfilmaren Åke Edström, en mycket välkommen gäst i Klockljungs Hage http://hem.passagen.se/filmdok/.

Jag lär få anledning att återkomma till honom.

Sov gott!/

jourhavande bloggskrivare Mats

Inga kommentarer: